Wyroby medyczne – wystawianie i realizacja zleceń na zaopatrzenie w okresie przejściowym

Przypominamy, że 1 stycznia 2020 r. wchodzą w życie nowe zasady wystawiania, weryfikacji i realizacji zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne. Rozwiązanie to poprawi dostępność do wyrobów medycznych dla pacjentów niepełnosprawnych i mieszkających w niedużych ośrodkach z dala od oddziałów wojewódzkich Funduszu.

Od nowego roku obowiązywać będzie nowy wzór zlecenia, określony rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 2 sierpnia 2019 r. w sprawie zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne oraz zlecenia naprawy wyrobu medycznego (DzU z 2019 r. poz. 1555).

NFZ udostępnił też lekarzom możliwość elektronicznego potwierdzenia zlecenia. Dzięki temu nowe zlecenie będzie mogło być potwierdzone przez lekarza drogą elektroniczną w miejscu udzielania świadczeń, a pacjent będzie mógł udać się ze zleceniem bezpośrednio do punktu, w którym je zrealizuje, bez konieczności wizyty w oddziale Funduszu. Jeśli infrastruktura informatyczna, którą dysponuje lekarz, nie pozwoli na elektroniczną weryfikację uprawnień, w dalszym ciągu będzie możliwe potwierdzenie zlecenia w siedzibie oddziału wojewódzkiego Funduszu.

Nie ma również powodu do niepokoju, jeśli zlecenie otrzymamy przed końcem 2019 roku. Zostanie ono potwierdzone i zrealizowane na dotychczasowych zasadach także w 2020 roku. Dotyczy to również kart potwierdzających uprawnienia do zaopatrzenia comiesięcznego wystawionych przez oddziały wojewódzkie NFZ do 31 grudnia 2019 r. Ich ważność upłynie z datą określoną na karcie.

W okresie przejściowym, czyli w 2020 roku, realizacja zleceń będzie prowadzona dwutorowo. Zlecenia wystawione lub wystawione i potwierdzone do 31 grudnia 2019 r. będą realizowane na dotychczasowych zasadach. Zlecenia wystawione od 1 stycznia 2020 r. będą realizowane przy użyciu nowego wzoru zlecenia. Zmieni się także sposób ich rozliczania. Realizator, czyli sklep sprzedający wyroby, zobowiązany będzie informować NFZ za pośrednictwem serwisów internetowych lub usług informatycznych Funduszu o przyjęciu zlecenia do realizacji. W przypadku braku dostępu do tych serwisów lub usług, realizator zobowiązany będzie do przekazania informacji niezwłocznie po usunięciu awarii lub – w początkowym okresie funkcjonowania nowego systemu – niezwłocznie po uzyskaniu do niego dostępu.

Każdego roku oddziały wojewódzkie Narodowego Funduszu Zdrowia potwierdzają ok. 3,5 mln zleceń.

Biuro Komunikacji Społecznej

Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.