Wdrażamy program Domowej Opieki Medycznej. Pulsoksymetr będzie monitorował stan zdrowia pacjentów w domu

Dla bezpieczeństwa pacjentów z COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu uruchamiamy program Domowej Opieki Medycznej. To system zdalnego monitoringu parametrów chorych – saturacji krwi i tętna. Program pozwala na szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu powinni trafić na leczenie szpitalne. Skierowany jest do osób z grup podwyższonego ryzyka, których wskażą lekarze POZ. Pacjenci otrzymują Pulsoksymetry jako narzędzie diagnostyczne oraz korzystają z sytemu PulsoCare do przekazywania i monitorowania danych.

Kto skorzysta z programu DOM?

Lekarz POZ będzie decydował o objęciu osoby programem Domowej Opieki Medycznej. Decyzję podejmie na podstawie zdiagnozowanej choroby wywołanej koronawirusem oraz na podstawie wywiadu o stanie zdrowia chorego.

Program skierowany jest przede wszystkim dla pacjentów z grup ryzyka, leczonych w warunkach domowych, zagrożonych nagłym pogorszeniem się stanu zdrowia. Są to m.in. osoby powyżej 55 roku życia oraz pacjenci z chorobami współistniejącymi tj.: choroby serca, niewydolność nerek, choroby nowotworowe, cukrzyca typu 2 i inne.

Lekarz POZ zakwalifikował Cię do programu Domowej Opieki Medyczna? Będziesz monitorował stan swojego zdrowia przy pomocy pulsoksymetru.

Ważne!

Rolą lekarza POZ jest wyłącznie zapisanie pacjenta do programu. Monitoring stanu zdrowia, telekonsultacje oraz pozostałe działania realizują konsultanci i lekarze z Centrum Kontaktu DOM – infolinia Domowej Opieki Medycznej: 22 735 39 40. Centrum Kontaktu jest dostępne dla pacjentów przez 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę.

Jak działa program Domowej Opieki Zdrowotnej?

  1. Jeśli otrzymałeś pozytywny wyniku testu na COVID-19, a Twój lekarz POZ skierował Cię do programu Domowej Opieki Zdrowotnej, otrzymasz SMS z hasłem do systemu.

  2. Pulsoksymetr otrzymasz za pośrednictwem Poczty Polskiej. W paczce znajdziesz również instrukcję obsługi, ulotkę na temat programu DOM oraz kopertę do zwrotu sprzętu.

  3. Zaloguj się do systemy na stronie internetowej: www.pulsocare.mz.gov.pl lub zainstaluj aplikację PulsoCare.

  4. Po zalogowaniu się do systemu lub aplikacji będziesz mógł przeprowadzić badanie z użyciem pulsoksymetru. Aplikacja w prosty i intuicyjny sposób prowadzi Cię przez cały proces, na który składa się badanie Pulsoksymetrem i wywiad medyczny w postaci ankiety.

  5. Badaj się co kilka godzin zgodnie z zaleceniami, a wyniki wpisz w systemie PulsoCare.

  6. Wszystkie wyniki badań są przesyłane do centralnej bazy danych i na bieżąco  monitorowane przez Centrum Kontaktu. Konsultanci i lekarze weryfikują wyniki Twoich pomiarów. W sytuacji niepokojącej zostaniesz skierowany na zdalną konsultację, która odbędzie się w formie teleporady. W razie konieczności zostanie wezwane Pogotowie Ratunkowe.

Jak wykonać pomiar Pulsoksymetrem?

Pulsoksymetr mierzy saturację, czyli nasycenie krwi tlenem. U osób zdrowych prawidłowa saturacja wynosi ok. 95-100%.

Pamiętaj o kilku ważnych kwestiach wykonując pomiar:

  • pomiary wykonuj po kilku minutach odpoczynku

  • przed wykonaniem pomiarów umyj ręce

  • pomiary wykonuj w pozycji siedzącej

  • podczas korzystania z pulsoksymetru, nie możesz mieć pomalowanych paznokci

  • badaj się co kilka godzin zgodnie z zaleceniami

  • wpisuj wszystkie wyniki do systemu PulsoCare

Co może wpłynąć na nieprawidłowy pomiar pulsoksymetru?

  • ruch palca podczas pomiaru

  • wilgotna dłoń

  • paznokcie pomalowane lakierem

  • zbyt długie paznokcie

Wiarygodne źródła wiedzy o koronawirusie

Pamiętaj, aby korzystać ze sprawdzonych źródeł wiedzy opartych na dowodach naukowych i obowiązującym stanie prawnym. Zachęcamy do bieżącego śledzenia strony poświęconej tematyce koronawirusa- gov.pl/koronawirus. Wszystkie publikowane na tej stronie informacje to oficjalne komunikaty potwierdzone przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministerstwo Zdrowia. Wiedza naukowa i sprawdzone źródła to najskuteczniejsze narzędzie w walce z koronawirusem.

Jeśli masz więcej pytań na temat koronawirusa zajrzyj do zakładki Pytania i odpowiedzi.

 

Film dostępny cyfrowo w oknie youtube.

źródło gov.pl

KORONAWIRUS

 

20.03.11 koronawirus

Jeśli w ciągu ostatnich 14 dni byłeś w miejscu gdzie występuje koronawirus, jeśli zaobserwowałeś u siebie objawy takie jak:

GORĄCZKA, KASZEL, DUSZNOŚĆ i PROBLEMY z ODDYCHANIEM,

to bezzwłocznie powiadom telefonicznie stację sanitarno-epidemiologiczną

tel. 604-441-454, 698-068-518, 604-279-575

w przypadku nasilonych objawów zadzwoń pod numer alarmowy 112 lub zgłoś  się bezpośrednio do oddziału zakaźnego.

Najbliższy oddział: 606-996-889

 

 Potrzebujesz pomocy przy codziennych czynnościach, lub wsparcia psychologicznego?

Skontaktuj się z MOPS w Hajnówce.


.

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

       Koordynator do spraw dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.