Kontrola prawidłowej segregacji odpadów

Od kwietnia 2019r. prowadzona będzie kontrola w zakresie przestrzegania przez mieszkańców zasad segregacji odpadów komunalnych.

Sprawdzane będą worki oraz pojemniki na odpady zmieszane. W przypadku zgłoszonej segregacji, w pojemnikach na odpady zmieszane nie powinno być odpadów zbieranych selektywnie, tj. papieru, szkła, metali, tworzyw sztucznych, odpadów ulegających biodegradacji oraz popiołu a także przeterminowanych leków, chemikaliów, zużytych baterii, zużytego sprzętu RTV i AGD i odpadów budowlanych.

W przypadku stwierdzenia, że odpady zbierane są niezgodnie ze złożoną deklaracją, właściciel nieruchomości otrzyma informację o potrzebie przesortowania odpadów.

Kolejne naruszenie zasad segregacji będzie skutkowało wszczęciem postępowania w sprawie naliczenia wyższej opłaty jak za odpady zmieszane (niesegregowane), czyli 18 zł od osoby zamieszkującej.

Prawidłowa segregacja odpadów ma wpływ na zmniejszenie ilości odpadów zmieszanych (niesegregowanych), co przekłada się na zmniejszenie ponoszonych kosztów przez gminę. Im większą ilość odpadów zmieszanych odbiera firma, tym wyższe są koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi a także stawki opłat za odpady dla mieszkańców.

Pamiętajmy, że od jakości segregacji odpadów zależy wysokość opłat, które ponoszą mieszkańcy za ich zbiórkę i zagospodarowanie.

Przypominamy również o obowiązku zmiany deklaracji w sytuacji kiedy nastąpiła zmiana danych np. zmiana liczby osób w gospodarstwie domowym (narodziny, śmierć, wyjazd, zmiana miejsca zamieszkania) - właściciel nieruchomości, użytkownik lub zarządca zobowiązany jest złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany. W przypadku braku wywiązania się z obowiązku zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie określenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Jak segregować odpady? Krok po Kroku.

Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.