ZAPROSZENIE - Szkolenie online pt. „Nowa rękojmia i gwarancja”

Co?

Szkolenie online pt. „Nowa rękojmia i gwarancja”

Kiedy?

18 listopada 2020r. (środa)
w godzinach 10:00-14:30

Gdzie?
Szkolenie online.
Zapisy: https://linkd.pl/e4fu

Dzieje się! W 2021 roku uprawnienia konsumenckie będą przysługiwać przedsiębiorcom!

1 stycznia 2021 roku, w życie wejdą nowe zmiany w Ustawie o prawach konsumenta, które to zrewolucjonizują dotychczasową rzeczywistości prawną. Przede wszystkim zmiany dotkną jednoosobowe przedsiębiorstwa, które to od stycznia będą traktowane (w pewnych przypadkach) jak osoby fizyczne czyli konsumenci. Oznacza to, że owi przedsiębiorcy otrzymają nowe przywileje i dodatkowa ochronę. Oznacza to również, że dla pozostałych przybędzie więcej pracy i obowiązków.

Zmiany te z pewnością spodobają się osobom prowadzącym działalność gospodarczą, które to zostaną objęte ochroną konsumencką w zakresie niedozwolonych postanowień umownych (tzw. klauzul abuzywnych), rękojmi za wady oraz prawem do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.

Dla przykładu – przedsiębiorca, który kupi w 2021 roku drukarkę (na fakturę) aby drukować np. faktury swoim klientom będzie traktowany jak osoba fizyczna (konsument) i w związku z tym będzie mógł korzystać z uprawnień konsumenckich zagwarantowanych w Ustawie o prawach konsumenta. M.in. będzie mu przysługiwało prawo 14-sto dniowego odstąpienia od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet), bez podawania przyczyny. Co warte podkreślenia, przywileje te nie będą mu jednak przysługiwały w każdym przypadku.

Wprowadzane zmiany także nałożą szereg dodatkowych obowiązków dla sprzedawców. Będą oni musieli przeanalizować i często na nowo napisać swoje regulaminy sprzedaży a także, każdorazowo w momencie gdy przedsiębiorca będzie chciał np. odstąpić od umowy jako konsument, sprawdzić czy w tej konkretnej sytuacji będzie on mógł skorzystać z ochrony na prawach konsumenta.

Co zatem konkretnie się zmieni?

O tych zmianach będzie można się dowiedzieć na bezpłatnym szkoleniu, organizowanym przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego, które odbędzie się 18 listopada 2020r. (środa) w godzinach 10:00-14:30 za pośrednictwem Internetu.

Szkolenie kierowane jest do wszystkich przedsiębiorstw zainteresowanych zmianami w prawie konsumenckim, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2021 r.

Prowadzący.

Monika Drab-Grotowska, radca prawny, ukończyła Wydział Prawa Uniwersytetu Wrocławskiego oraz aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie, jest radcą prawnym od 2004 r. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując jako prawnik w Departamencie Domów Maklerskich Komisji Papierów Wartościowych i Giełd – obecnej Komisji Nadzoru Finansowego (1998r.-200lr.), a także będąc zastępcą Dyrektora Zespołu Kontroli Wewnętrznej i Finansowej w Agencji Prywatyzacji (2001 r.- 2002r.), jak również zasiadając w radach nadzorczych spółek prawa handlowego, takich jak: „Daewoo Engineering & Construction Poland Sp. z o. o.” z siedzibą w Warszawie (lipiec 2001r.-maj 2002r), „Pilmet S.A.” z siedzibą we Wrocławiu (marzec 2002r. – luty 2003r), „Huta Szkła Ujście S.A.” z siedzibą w Ujściu (listopad 2003r.-czerwiec 2004r.), a także zarządzając spółką inwestycyjną (luty 2003r.-sierpień 2004r). Posiada bogate doświadczenie w obsłudze prawnej firm, specjalizuje się w prawie pracy, prawie cywilnym oraz szeroko pojętym prawie gospodarczym, reprezentuje strony w dziesiątkach postępowań sądowych.

Zapisy:

https://linkd.pl/e4fu

Więcej informacji:

Karolina Oblacewicz
kom: +48 602 29 11 77
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Marcin Pogorzelski

Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego

 

 

 

 

Osoba odpowiedzialna za kontakt z mediami:

Marcin Pogorzelski,

Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego

tel. 662 493 089

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

        Deklaracja dostępności

       Koordynator do spraw dostępności

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Możliwość płatności kartą płatniczą

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.