Przedsiębiorca sam w ZUS potwierdzi swoje dane

Przedsiębiorcy, którzy pilnie potrzebują potwierdzenia danych ze swojego konta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych teraz mogą samodzielnie utworzyć taki dokument i przekazać go instytucji, która tego od nich oczekuje.

- Robimy kolejny krok w rozwoju polskiej e-administracji. Już nie tylko udostępniamy e-usługi realizowane zdalnie przez naszych pracowników, ale dajemy również narzędzia do samoobsługi na Platformie Usług Elektronicznych – podsumowuje wprowadzenie nowych e-usług prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS i dodaje: - Na bieżąco analizujemy oczekiwania naszych klientów i staramy się wychodzić im naprzeciw.

Wprowadzona właśnie przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych samoobsługa na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta w ZUS. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o saldzie na koncie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.

Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi z ZUS w innej instytucji administracji publicznej, czy też instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek. Od tego tygodnia sami mogą już utworzyć żądany dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Co ważne - wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone.

Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi z ZUS, będzie mógł je potwierdzić online w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.

W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej przyjazny kreator do wystawiania e-zwolnień.

Katarzyna Krupicka

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego


KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.