Masz przejściowe trudności w biznesie, dogadaj się z ZUS-em

Gdy opłacanie bieżących składek sprawia nam trudności, a firma ma tymczasowe problemy finansowe , jest na to sposób. Można przesunąć na późniejszy termin płatności lub postarać się o ulgę w spłacie należności z tytułu składek.

- By bez większych strat przedsiębiorca mógł uporać się z tymczasowymi kłopotami finansowymi może liczyć na pomoc ZUS. Jest kilka możliwości wyjścia z takiej sytuacji np. raty i odroczenie terminu płatności – takie wsparcia oferuje Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych, a wynika to z przypisów Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. – informuje regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego Katarzyna Krupicka.

Przejściowe kłopoty

Gdy mamy trudności w bieżącym opłacaniu składek pomocne może być odroczenie terminu płatności składek, czyli możliwość zapłacenia ich później. Z wnioskiem o odroczenie terminu płatności składek przedsiębiorca musi wystąpić najpóźniej przed upływem ostatniego dnia terminu płatności danej składki. Jednak – co ważne – odroczenie może dotyczyć więcej niż jednej składki. Po złożeniu wniosku w tej sprawie ZUS nie nalicza firmie odsetek. Pobierana jest tylko opłata prolongacyjna naliczana do nowego terminu płatności odroczonej składki.

Gdy zaległość już urosła

Układ ratalny to rozwiązanie dla tych firm, które mają zadłużenie w ZUS. Wówczas wstrzymuje się naliczone odsetki i nie powiększa już ich kwoty. O ulgę w spłacie mogą ubiega się obecni i byli płatnicy składek, a także osoby, na które ZUS przeniósł odpowiedzialność za cudze zobowiązania, np. spadkobiercy. Warunki spłaty określane są w umowie i uzależnione od środków jakie dłużnik może przeznaczyć na spłatę zaległości. Jeżeli raty są płacone terminowo i w ustalonej wysokości oraz regularnie opłacane są bieżące składki, przedsiębiorca może nawet uzyskania zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek, które jest potrzebne m.in. w postępowaniu przetargowym. Gdy umowa jest realizowana, ZUS nie egzekwuje należności, a dotychczas prowadzone postępowanie egzekucyjne zawiesza. Do składek objętych ulgą nie nalicza się odsetek, jedynie pobiera się opłatę prolongacyjną.

Pomoc doradca do spraw ulg i umorzeń

Problemy finansowe firmy same się nie rozwiążą. Zaległości i nie opłacanie w terminie składek spowodują, że z każdym miesiącem coraz trudniej uzyskać płynność i nie pogrążyć się w odsetkach. A wystarczy tylko złożyć wniosek, by wstrzymać prowizję naliczaną od długu. Przedsiębiorcy, którzy mają problemy z terminowym opłacaniem składek mogą liczyć na wsparcie naszych doradców do spraw ulg i umorzeń dostępnych w ZUS. Na podstawie informacji przedstawionych przez klienta, ustalą oni najdogodniejsze formy opłacenia długu dostosowane do indywidualnej sytuacji oraz możliwości finansowych. Zadaniem doradców jest również pomoc klientom w zgromadzeniu, przygotowaniu i wypełnieniu dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia wniosku.

- Warto ze swoimi kłopotami przyjść do doradcy. Pracownicy Zakładu mają świadomość tego, że w firmach zdarzają się różne niepowodzenia i trudności - czasem chwilowe, czasem trwające dłużej. Dlatego wspólnie z klientem starają się znaleźć rozwiązanie, jak w granicach prawa z nimi poradzić.- dodaje Krupicka.

Więcej informacji na temat ulg i umorzeń można uzyskać u doradcy ds. ulg i umorzeń w każdej jednostce ZUS oraz na stronie www.zus.pl

Katarzyna Krupicka

regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:  poniedziałek - piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna:  8:00-15.00, przerwa 10.30-11.30

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.