Elektroniczne zwolnienie lekarskie… i co dalej?

Wydawałoby się już tylko same korzyści. Pacjent nie musi przynosić zwolnienia pracodawcy, pilnować terminu 7 dni na dostarczenie L4 oraz nie ryzykuje ewentualnego obniżenia zasiłku chorobowego czy opiekuńczego z powodu przekroczenia tego terminu. Ma stały dostęp do swoich zwolnień lekarskich na Platformie Usług Elektronicznych. Płatnik z kolei otrzymuje szybką informację o zwolnieniu wystawionym pracownikowi, może skorzystać z prawa kontroli poprawności wykorzystywania zwolnienia lekarskiego przez pracownika dla krótkich zwolnień. Nie sprawdza pracownika czy ten dostarczył zwolnienie w terminie 7 dni od jego otrzymania. Ogromna zaleta to stały dostęp do zwolnień lekarskich pracowników i możliwość eksportu zwolnień. Na profilu na PUE ZUS płatnik widzi elektroniczne zwolnienia lekarskie swoich pracowników. Może je wyeksportować i zapisać w komputerze lub na nośniku zewnętrznym. Wyeksportowany plik będzie zawierał wszystkie dane ze zwolnienia oraz dane o elektronicznym podpisie lekarza.

Aby korzystać z dobrodziejstw, które wypierają tradycyjny przekaz informacji należy pamiętać o tym, że my również musimy się do tego systemu włączyć.

Powinniśmy założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych.

Do wyboru są cztery sposoby rejestracji i potwierdzenia profilu na portalu PUE ZUS:

  1. Rejestracja profilu na www.zus.pl i potwierdzenie tożsamości w jednostce ZUS.

  • wypełniamy formularz elektroniczny na www.zus.pl. podajemy: imię i nazwisko, PESEL, adres mailowy, hasło, które ustalisz i numer telefonu kontaktowego.

  • potwierdzamy tożsamość dokumentem w ciągu 7 dni od rejestracji - w trakcie wizyty w dowolnej jednostce ZUS.

  1. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą profilu zaufanego ePUAP

  • wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, musimy ustalić hasło.

  • uwierzytelnienie przy użyciu profilu zaufanego ePUAP – Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.

  1. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą podpisu elektronicznego

  • wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, musimy ustalić hasło,

  • potwierdzenie tożsamości użytkownika przy użyciu podpisu elektronicznego (podpis kwalifikowany, który ma certyfikat).

  1. Rejestracja i potwierdzenie tożsamości za pomocą bankowości elektronicznej

  • wypełniamy formularz elektroniczny – część danych uzupełnia się automatycznie, ustalamy hasło,

  • potwierdzenie tożsamości użytkownika przy wykorzystaniu systemu bankowości elektronicznej w banku, który świadczy wspólnie z ZUS taką usługę.

Wszystkie dane przemawiają za tym, że podczas choroby i wizyty u lekarza istnieje ogromne prawdopodobieństwo otrzymania zwolnienia przez internet. Podlascy lekarze do 26 marca tego roku wystawili ponad 43 tys. elektronicznych zwolnień. To przyrost o 20,90 proc. w stosunku do listopada 2017 r. i trzecia pozycja wśród 43 Oddziałów ZUS. Na prawie 12 tys. tygodniowo wydanych wszystkich zwolnień z pracy, przekazane siecią globalną stanowią ponad 3tys. czyli 24,45 proc.

 

Katarzyna Krupicka

Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa podlaskiego

Sport

1park

Ośrodek Sportu i Rekreacji


Park Wodny


Skatepark


Street Workout


Korty tenisowe


Basen odkryty


Orliki


Hajnówka Biega


Rowerzysta na drodze


Lodowisko


Hajnowskie Morsy


KLUBY SPORTOWE:

Boks UKS Unia

Klub Karate Tradycyjnego

Parkiet Hajnówka lekkoatletyka

Piłka Siatkowa

KS Puszcza

HKS ŻUBR

  • judo
  • kulturystyka

 

KONTAKT

border video

   ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

   tel. 85 682 21 80,  fax 85 674 37 46

   Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.  e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

                  KONTAKT DO REFERATÓW

  ADMINISTRATOR Emilia Rynkowska

        PUBLIKACJE na www.hajnowka.pl

        Klauzula RODO

 

 NA SKRÓTY

border video

  Godziny otwarcia:

  poniedziałek godz. 8:00-16.00; wtorek-piątek 7.30-15.30

  Godziny przyjęć Burmistrza: poniedziałek 13.00-17.00

  Kasa UM czynna: pn: 8:00-15.30, wt.-pt. 8.00-15.00; przerwa 10.30-11.30

  Rachunek bankowy do bezgotówkowej zapłaty opłaty skarbowej: 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   Nr IBAN: PL 46 1020 1332 0000 1602 0276 4058

   NIP 543-00-10-446                  SWIFT: BPKOPLPW

   NIP Gminy Miejskiej Hajnówka NIP 603-00-06-341

border video

   herb UMHerb Miasta Hajnówka do pobrania

 

Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku, zmień ustawienia swojej przeglądarki.